EuroLeague Women 2010 Final Four - Media Advisory 1

08 April 2010

Media Accreditations Pick-up
Media who have received confirmation of their accreditation can pick up their credentials at the Media Welcome Desk of Pabellón Fuente de San Luis.
The Welcome Desk is situated at the media entrance ("Accés Premsa") of the gym.
The Welcome Desk will be operational from Friday, 9th April, 10.00-14.00 and 16.00-20.00.

Post-game Mixed Zone Procedure
Post-game interviews should only be contacted at the designated Mixed Zone or after the official Press Conference. Please, refrain from contacting interviews directly on the court, especially in the period between games.
The Official Post-game Press Conference takes place approximately 15 minutes after the end of the game.
Please, note that the Mixed Zone and the Official Press Conference of the Final game will take place AFTER the Award Ceremony.

TV / Radio Non-Rights Holders
Please note that Non-Rights Holders are NOT PERMITTED TO RECORD VIDEO OR AUDIO of game action or the closing ceremony.
They can of course record post-game interviews at the Mixed Zone and/or the Press Conferences.Filming at training sessions is allowed during the Media minutes (15 minutes at the end of each session).

MVP Ballot
All accredited journalists will have a chance to vote online for the tournament MVP. An email with a voting link will be sent to the email accounts you have registered in your FIBA Europe Media Centre profiles.
Voting must end before the final whistle of the Final Game. Votes received after that time will not be taken into account.

Photographers at the Closing Ceremony
Please note that court access for photographers after the end of the Final game will be limited to the designated zone in front of the scorers' table.
No other media will be allowed on the court. The Local Organising Committee and the FIBA Europe Press Officers will inform all accredited media accordingly.

Training Sessions
A complete list of training sessions is available through the Media Centre. Please, logon to your account at http://media.fibaeurope.com
There is a 15-minute period between training sessions when the media can contact interviews.
If a training session is closed no media will be allowed in the gym.

Photo Database
Members of the media can download and use a restricted number of royalty-free pictures from this year's EuroLeague Women Final Four, available through the FIBA Europe Online Database.
You can access the database on http://photo.fibaeurope.com
Username: media
Password: wearebasketball
The database features over 60,000 pictures of club and national team competitions, women and men.
A search mask enables you to search specifically for teams, players, coaches, competitions and many more.
Please make sure you respect our guidelines for non-commercial use of the images and credit pictures accordingly.


 

Recogida de acreditaciones de prensa
Los medios de comunicación que han recibido la confirmación de su acreditación pueden recoger sus credenciales en Media Welcome Desk del Pabellón Fuente de San Luis.
Este mostrador se encuentra en la entrada de prensa  ("Accés Premsa") del pabellón y estará operativo a partir del viernes 9 de abril con el siguiente horario: 10.00-14.00 y 16.00-20.00.

Procedimiento después del partido en la zona mixta
Las entrevistas de después del partido sólo se pueden realizar en la zona mixta designada para ello o después de la rueda de prensa oficial. Por favor, absténganse de contactar directamente las entrevistas en la cancha, especialmente entre los partidos.
La rueda de prensa oficial de la final tendrá lugar aproximadamente 15 minutos después del último partido.
Por favor, tengan en cuenta que la zona mixta y la conferencia oficial de prensa de la final tendrán lugar DESPUÉS de la ceremonia de premios.

TV / radio para los que no poseen autorización
Por favor, se recuerda a los que no tienen derechos/autorización de televisión o radio que NO SE LES PERMITE GRABAR VÍDEO O AUDIO, ni durante los partidos ni en la ceremonia de clausura.
Pueden, por supuesto, grabar entrevistas después de los partidos en la zona mixta y/o en las conferencias de prensa.
Está permitido grabar en sesiones de entrenamiento durante los minutos destinados a los medios de comunicación (15 minutos al final de cada sesión).

Votación de MVP
Todos los periodistas acreditados tendrán la oportunidad de votar por Internet para el MVP del torneo. Se les enviará un correo con un enlace para poder realizar dicha votación a las cuentas de correo que hayan sido registradas en su perfil de la central de medios de comunicación de la FIBA Europa.
La votación debe terminar antes del pitido final del último partido. Los votos recibidos después de este momento no serán tenidos en cuenta.

Fotógrafos en la Ceremonia de Clausura
Tengan en cuenta que el acceso de los fotógrafos a la cancha después del final del último partido se limitará a la zona designada al frente de la mesa de los marcadores.
En la cancha no se permitirá ningún otro medio de comunicación. El Comité Organizador Local y la el Departamento de Comunicación de la FIBA Europa informarán a todos los medios de comunicación acreditados en consecuencia.

Sesiones de entrenamiento
El centro de prensa pone a su disposición una lista completa de las sesiones de entrenamiento. Por favor, inicie una sesión de su cuenta en http://media.fibaeurope.com
Hay un período de 15 minutos entre las sesiones de entrenamiento donde los medios de comunicación pueden contactar entrevistas.

Base de datos fotográfica
Los miembros de los medios de comunicación pueden descargar y utilizar un número limitado de imágenes libres de derechos de autor de la Final Four de la  Euroliga Femenina. Estas fotos están disponibles online en la base de datos europea de la FIBA Europa.
Se puede acceder a la base de datos en http://photo.fibaeurope.com
Nombre de usuario: media
Contraseña: wearebasketball
La base de datos contiene más de 60.000 fotos de los clubes y competiciones de las selecciones nacionales, tanto masculinas como femeninas.
Un filtro de búsqueda permite buscar específicamente por equipos, jugadores, entrenadores, competiciones y mucho más.
Por favor, asegúrense de respetar nuestras directrices para un uso no comercial de las imágenes y, en consecuencia, de las fotos de crédito.

 

 

 

 


RELATED NEWS

EuroLeague Women RS Week 7 Match Pack16.12.2014
EuroChallenge RS Week 6 Match Pack15.12.2014
EuroLeague Women RS Week 6 Match Pack09.12.2014
EuroChallenge RS Week 5 Match Pack08.12.2014
EuroLeague Women RS Week 5 Match Pack02.12.2014
EuroChallenge RS Week 4 Match Pack01.12.2014
EuroLeague Women RS Week 4 Match Pack25.11.2014
EuroLeague Women RS Week 3 Match Pack18.11.2014

Advertisement